تعداد بازدید: 441
زبان : فارسی

کرایه دستگاه فتوتراپی

تاریخ درج خبر : 1402/10/2

اجاره دستگاه درمان زردی نوزاد در شیراز

اجاره دستگاه فتوتراپی زردی نوزاد مهتابی

زردی نوزاد ، یکی از رایج‌ترین علائمی است که در 24 الی 48 ساعت اولیه زندگی نوزاد رخ می‌دهد. این عارضه به دلیل افزایش سطح بیلی ‌روبین خون و ناتوانی کبد کامل تشکیل نشده نوزاد در دفع آن رخ می‌دهد.

بیماری زردی به‌قدری در بین نوزادان فراگیر شده است که حدود 50 درصد از نوزادانی که در زمان مقرر زایمان به دنیا می‌آیند، با زردی مواجه می‌شوند. این آمار در بین نوزادان نارس که زودتر از تایم معین متولد می‌شوند، به حدود 80 درصد می‌رسد.

تشخیص زردی نوزاد:

تشخیص قطعی زردی نوزاد باید توسط پزشک انجام پذیرد، اما تشخیص اولیه زردی توسط پدران و مادران هم امکان‌پذیر است. این تشخیص اولیه از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا مقدمه‌ای برای اقدامات بعدی در راه درمان زردی نوزاد است. به بیان دیگر، می‌دانیم که زردی در نوزادان امر شایع و عارضه‌ای همه‌گیر است، اما به هیچ وجه نباید درباره آن سهل‌انگاری به خرج داد. عدم تشخیص اولیه درست در زمان مناسب ممکن است که ریسک زیادی را متوجه نوزادان کند.

برای تشخیص اولیه زردی نوزاد، کافی است فشار بسیار ناچیزی بر ناحیه‌ای از پوست نوزاد مانند پیشانی یا نوک بینی اعمال کنید. درصورتی‌که پوست نوزاد در ناحیه‌ای که به آن فشار وارد شده است، به رنگ زرد تمایل پیدا کند، احتمال این وجود دارد که فرزند شما به زردی دچار شده باشد. تشخیص زردی نوزاد با انگشت یک از مرسوم‌ترین و ساده‌ترین روش‌های برای آزمایش زردی است که البته ممکن است به‌تبع از ساده بودنش، خطای بسیاری داشته باشد

دستگاه زردی نوزاد در منزل:

درمان زردی از طریق فتوتراپی به دو روش مختلف امکان‌پذیر است. روش اول بستری نوزاد در بیمارستان و تحت نظارت پزشک است. این روش در کنار مزیت‌‌های خود، با دارابودن معایبی همچون هزینه بالا‌ی ‌بستری نوزاد در بیمارستان، امکان ابتلا به دیگر بیماری‌ها و عفونت‌ها و همچنین دشواری‌های همراهی و مراقبت از کودک در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، انتخاب این گزینه را برای خانواده‌ها سخت و دشوار می‌سازد.

از   0   رای
0

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.