سونداژ معده
    
تعداد بازدید: 1579
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/9/9

سونداژ معده 

گذاشتن سونداژمعده توسط تیم پرستاری آواگستر در شیراز

سوند معده یکی از تخصص های پزشکان و برخی پرستاران است که کاربرد گسترده ای در پزشکی و درمان افراد دارد.یکی از راه های درمان بیماران تغذیه مفید و است اگر بیماری نتواند بخورد و بیاشامد ، از سوند معده برای تغذیه فرد استفاده میشود.اگر مواد غذایی خوب به بیمار نرسد بدن توان مقابله با بیماری ها را ندارد. همچنین سیستم ایمنی بدن ضعیف می گردد.

زمانی که فرد به اختلال در بلع دچار میشود برای رساندن مواد غذایی به بدن از سوند معده لوله ای استفاده میشود.در این هنگام فرد در خوردن و آشامیدن و دریافت مواد غذایی ناتوان می شود. سوند معده یک تیوب بلند و نازک است که غذا را از طریق بینی به معده می رساند. این لوله از یک جنس نرم و قابل انعطاف ساخته شده است . در برخی از موارد بیمار با لوله سوند از بیمارستان مرخص می شود و نیاز به خدماتی مثل پرستاری و مراقبت از بیمار را دارد به همین علت میتواند از مراکز درمانی درخواست چنین خدماتی را داشته باشد.

لوله های سوند معده به وسیله قطره ریز یا پمپ الکتریکی، انواع محلول‌ها به داخل این لوله وارد می‌شود. همچنین با استفاده از سرنگ یا ماشین ساکشن گاز و مایعات داخل معده را خارج می‌کنند.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.